• Het seizoen 2020-2021 was voetballend gezien eigenlijk geen seizoen. De coronapandemie hield Nederland nog stevig in de greep. Vanaf eind september 2020 werden de competities stilgelegd. En vanaf half oktober mocht alleen de jeugd t/m 17 jaar trainen. De rest van de trainingen mochten geen doorgang vinden. Pas vanaf eind maart 2021 kwamen er langzamerhand versoepelingen. Maar competitiewedstrijden kwamen er niet meer.

De kantine bleef vanaf oktober 2020 dicht. Dat betekende een behoorlijk inkomstenverlies voor WSV. We hebben dan ook in het vierde kwartaal van 2020 en het eerste half jaar van 2021 gebruik gemaakt van verschillende steunmaatregelen van de overheid. Die steunmaatregelen compenseren niet het gehele inkomstenverlies dat we hebben geleden. Maar omdat WSV al sinds jaar en dag een stabiel en gezond financieel beleid voert, komen we financieel gezien niet meteen in grote problemen. De Zaanstad Cup op ons complex begin juli 2021 was gelukkig een financiële kickstart van het nieuwe seizoen.

Niet alleen onze financiën hadden te lijden onder de coronapandemie. Ook ons verenigingsgevoel had dat. We zijn immers een voetbalvereniging. We hebben elkaar in het seizoen echter nauwelijks gezien. Dat voelde voor veel leden als een gemis.

Gelukkig is het nieuwe seizoen als een normaal voetbalseizoen begonnen. We merken dat onze leden behoefte hebben aan onderling contact en elkaar veel opzoeken. Op de donderdagavond en in het weekend leggen veel leden zichzelf aan het groenzwarte infuus. Geweldig om te zien!

Elke maand een terugblik

Sinds september 2019 schrijven we als bestuur een maandnieuws. Dat is feitelijk een bestuurlijk jaarverslag, maar dan per maand. We houden onze leden daarin op de hoogte van de belangrijkste zaken die spelen binnen onze vereniging. Zowel op bestuurlijk vlak, als op voetbaltechnisch gebied.

Dit jaarverslag is dan ook niet zo uitgebreid als voorheen. Om een beeld te krijgen van de belangrijkste zaken die vorig seizoen hebben gespeeld, kunt u de verschillende maandnieuwsberichten er op nalezen.

Verloop omvang vereniging

Soort lid

1 juli 2019

1 juli 2020

1 juli 2021

Senioren heren

Senioren vrouwen

Jeugd jongens

Jeugd meisjes

G-voetbal

Zaalvoetbal

Niet spelend

Donateurs

Totaal

Korte vooruitblik

Gelukkig zijn de competities in het nieuwe seizoen op een normale manier gestart. Ook ons Freektoernooi in augustus kon gewoon doorgang vinden.

Verder hebben we dit seizoen sinds jaren weer een aantal zaterdag senioren herenteams, waarbij za1 en za2 selectieteams zijn. Op deze manier hebben we voor onze overkomende jeugd er voor gezorgd dat er meer mogelijkheden zijn bij WSV om op prestatief niveau te voetballen. We zien tevens dat de thuiswedstrijden van de zaterdag senioren extra reuring geven op ons complex. Daar zijn we natuurlijk blij mee.

Al met al hebben wij een goed gevoel over de start van het nieuwe seizoen. Er lopen immers weer veel WSV-ers op onze velden rond om te trainen en te voetballen. We zien de toekomst van WSV dan ook met vertrouwen tegemoet!

Namens het bestuur,
    Hans Korver (secretaris)